Please Give Me BackLink If You Want To Copy http://www.prince91.com/2011/08/tutorial-untuk-blog-letak-facebook.html#ixzz1Y7eWtKs2 Under Creative Commons License: Attribution

Khamis, 14 Jun 2012

nescaffe,keria dan ubi ketok...DEBAT SEPETANG DENGAN PENYELARAS PELABUHAN KLANG




PETANG TADI MASA NAK PULANG SELEPAS HABIS MEETING DI HOTEL C.CROWN KLANG,AKU DIKENALKAN OLEH Tan Duk Hiro dan presiden PKMK Klang(ayahanda Rahim) kepada seorang UMNO yang bernama Dato' Mazlynoor Abd Latif..bersama dua rakannya...ini berlaku semasa kami hendak keluar dari lobi hotel dan kami diajak minum oleh beliau...aku pesan segelas nescaffe panas...
.......aku sahaja seorang orang PR,yg lain ''UMNORIAN''....aku tak kisah pun.....punya nak jadi cerita....terpacullah kisah politik....apa lagi dah tentu misi nak tumbangkan pr....aku dok diam jer sambil cuba nak buka fb dan twitter.....majal'' pulak masa tu coverage takde dan wifi pulak ntah ada problem...macam tau je...tension betul,akibatnya kuih keria dan ubi ketok jadi mangsa aku....sebiji keria dan sebiji ubi ketok aku ''bek''...


Macam-macam perkara yang mereka hentam pr kepada dato....mereka seolah-olah memang tengah syok bedal pr....aku masih mengukir senyuman dan yang benar tetap aku akui....yang salah aku simpan dulu .....tunggu time ler katakan....apa pun aku menjadi pendengar yang baik buat mereka .....


Masa syok mereka bual aku mintak ''koma'' sikit bak kata Yob Tualang Sekah ...(pinjam kejap unggkapan yob)sambil aku teguk sikit air nescaffe yang dah jadi suam dek pasal aircond ...terkejut jugak rakan aku....maka jadilah satu perdebatan persaudaraan yang cukup baik antara aku(jaksa kotaraja) dengan Dato'Mazlynoor hanya isu BRIM dan PTPTN menjadi isu menarik........yang menariknya,bila ''persoalan'' aku dijawab oleh beliau,aku kata...''cantik dan tepat persoalan dato'' yg lain terpingga...dato' hanya senyum je....


Ada pulak yang bersuara ''apa awak cakap nie..''aku buat ''dek'' sambil 'bek' sebiji lagi keria yang bakal sejuk....dato masih tersenyum dan menenangkan keadaan.....panas mereka.....biasa ler ''jaksa'' memang pandai buat provokasi......aku terangkan pada mereka...'' kalau aku kata cantik dan tepat maka hilanglah perdebatan kerana jawapan dato adalah bagi aku suatu persoalan yang perlu dijawab semula..... ''baru mereka ketawa dan mengiyakan aku......sambil aku teguk lagi nescaffe yang dah jadi sejuk sebelum aku sambung berhujah...


dekat rm150 jugak kos minum petang tu....semua terkejut..!!!


Pada hemat jaksa kotaraja, dato nie bijak orangnya....pasal @masa aku bercakap dia mendengar dengan teliti....@beliau menegur rakannya yang potong cakap aku masa aku bercakap...@beliau berfikir dahulu sebelum bercakap @beliau tidak beremosi ...@beliau terima kritikan serta akui yang benar....
  JADI MEMANG ADA POTENSI.......




Jadi kesimpulannya......
@Adakah pemimpin begini akan diterima dalam UMNO..??
@Bolehkan pemimpin ini diterima oleh masyarakat..??
@Bagaimana perangainya pula jika jadi pemimpin...??


Oleh yang demikian janganlah biarkan umno membelenggui dan menyelubungi hidup anda....jika anda ada sebarang komen dan fakta yang menarik sila kongsikan bersama.....hantarkan komen dan fakta anda didalam ruangan yang disediakan.....
~jaksa kotaraja
Comments
0 Comments
Please Give Me BackLink If You Want To Copy http://www.prince91.com/2011/08/tutorial-untuk-blog-letak-facebook.html#ixzz1Y7eO29et Under Creative Commons License: Attribution

0 comments:

Catat Ulasan